امکانات و مزایای ویلای هوشمند چیست؟

مزایای ویلای هوشمند

فهرست مطالب

استفاده از تکنولوژی هوشمند سازی در یک ویلا، اقامتگاه شما را به یک مکان هوشمند تبدیل می‌سازد و به شما امکان می‌دهد که با استفاده از برنامه‌های iOS یا اندروید از هر کجای دنیا که هستید، وضعیت ویلای خودتان کنترل و مشاهده کنید. این یکی از مهم ترین مزایای ویلای هوشمند به شمار می رود. سیستم‌ها یا خدمات هوشمند سازی ویلاها شامل کنترل روشنایی، تهویه‌ی مطبوع (گرمایش و تهویه‌ی هوا)، تلویزیون و سیستم‌های صوتی ، تشخیص کیفیت هوا، امنیت و نظارت، لوازم خانگی و لوازم باغ می‌شوند.

مزایای ویلای هوشمند

ویلای هوشمند – مزایای ویلای هوشمند

ویلای هوشمند ویلایی با طراحی هوشمندانه و جدا از دیگر خانه‌ها و ویلاها است. اما مزایای هوشمند سازی و کامپیوتری کردن دستگاها در ویلا چیست؟

1. مزایای ویلای هوشمند: آسایش و دسترسی آسان تر

یکی از اصلی‌ترین مزایای هوشمند سازی خانه‌ها و ویلاها این است که افراد یشتری می توانند آرامش و راحتی را در اقامتگاه خود تجربه کنند. طراحی ارگونومیک انجام کارهای خانه را آسان تر می‌کند و علاوه برآن با هوشمند سازی وسایل الکترونیکی و سیستم‌های دیگر در خانه می‌توان عملیات کنترل و نظارت بر آنها را به راحتی انجام داد.

برای اطلاع از خرید ویلای هوشمند در تهراندشت با ما در ارتباط باشید

2.مزایای ویلای هوشمند: امنیت در ویلای هوشمند

به لطف کنترل ویلای هوشمند از طریق دستگاه‌های امنیتی، دیگر نیاز نیست نگران ورود سارقین به ویلای خود باشید. دسترسی و ورود به ویلا می‌تواند از طریق صدا، اثرانگشت یا اسکن شبکه باشد و به این ترتیب افراد غریبه قادر به ورود غیرمجاز به خانه یا ویلای هوشمند شما را نخواهند داشت. با استفاده از دوربین‌های امنیتی هر گونه رفت و آمد مشکوک در اطراف ویلا و یا ورود به محوطه‌ی داخل ویلا را می‌توان بررسی کرد. ضمن اینکه یکی از علت های ورود سارقین به یک خانه یا ویلا، اطمینان آنها از حضور نداشتن ساکنین در خانه است. با تنظیم روشنایی و خاموش و روشن کردن چراغ‌ها در زمان‌های معین، باز و بسته شدن پرده‌های هوشمند طبق یک برنامه‌ی زمانی معین و از راه دور می‌تواند احتمال ورود دزدها به ویلای هوشمند را از بین ببرد.

3.مزایای ویلای هوشمند: مصرف انرژی پایین‌تر

شاید تصور کنید با هوشمند سازی ویلا و استفاده از محصولات الکترونیکی، مصرف انرژی شما بیشتر خواهد شد. اما بر خلاف تصور، یکی از هدف های سیستم‌های هوشمند کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها هستند. با کنترل پرده‌های هوشمند، تنظیم روشن و خاموش شدن چراغ‌ها و غیره می‌توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد. علاوه بر ثبت و کنترل میزان مصرف برق، این صرفه‌جویی در خصوص آب هم انجام می‌شود. به عنوان مثال، هدف از ساختن یک ویلای هوشمند می‌تواند جلوگیری و پرهیز از اتلاف انرژی به صورت گرما و همچنین جلوگیری از گرم شدن فضای داخلی ویلا در روزهای گرم سال باشد. برای اطلاع بیشتر از مزایای ویلای هوشمند با ما همراه باشید است.

بخش‌های مختلف در هوشمند سازی ویلاها

هوشمند سازی بخش داخلی ویلا شامل پنجره‌ها، روشنایی، وسایل الکترونیکی، گرمایش و تهویه‌ی هوا، تلویزیون و سینمای خانگی و غیره همان چیزی است که با خانه هوشمند نیز مشترک است. با هوشمند سازی و اتوماسیون این تجهیزات و وسایل الکترونیکی می‌توان علاوه بر آسایش و راحتی بیشتر در خانه، مصرف انرژی و هزینه‌ها را نیز کاهش داد. اما در مورد ویلاها، آنچه ویلا را از خانه‌های آپارتمانی متمایز می‌کند، حیاط و باغ، استخر، سونا و جکوزی و موارد مشابه است که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهیم داد. با مراجعه به سایت ویلاسل با خیالی آسوده اقدام به خرید ویلا تهراندشت و همچنین خرید باغ ویلا در تهراندشت نمایید همچنین مجموعه ویلاسل با ارائه قیمت ویلا تهراندشت و قیمت ویلا در سعیدآباد هشتگرد و  یکی از معتبرترین مراکز در این بخش می باشد.

کنترل دما و تهویه‌ی هوا در ویلای هوشمند

از آنجایی که معمولا افراد در روزهای تعطیل و اوقات فراغت به ویلای شخصی خود می‌روند کنترل دما و تهویه‌ی ویلا از راه دور می‌تواند باعث آماده‌سازی ویلا پیش از ورود افراد به آن باشد و این ویژگی، یک مزیت عالی برای یک ویلای تفریحی به حساب می آید. بنابراین چه در یک روز گرم تابستانی به ویلای خود می‌روید و چه تصمیم دارید روزهای سرد پایانی سال را در ویلای هوشمند خود بگذرانید، می‌توانید پیش از رسیدن به ویلا دمای داخلی محیط را تنظیم کنید تا مجبور نباشید هوای خیلی گرم یا خیلی سرد اتاق‌ها را در بدو ورود خود تحمل کنید.

مزایای ویلای هوشمند

کنترل لوازم برقی و روشنایی ویلای هوشمند

با هوشمند سازی ویلای خود می‌توانید تمام وسایل برقی خود را از جمله یخچال ، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، اجاق گاز، فر، سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند و غیره را با استفاده از برنامه‌ ای که روی گوشی خود دارید کنترل و تنظیم کنید. همچنین سیستم روشنایی یکی از موارد مهم در هوشمند سازی ویلا می باشد. به دلیل وجود لامپ‌های هوشمندی که در ویلا هست می‌توانید در هر زمان که بخواهید چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنید؛ یا اینکه روشن و خاموش شدن چراغ‌ها را طبق یک برنامه‌ریزی و زمان‌بندی از پیش تعیین شده و مشخص، تنظیم کنید. علاوه بر تجهیزات الکترونیکی و سیستم روشنایی، امکان هوشمند سازی پرده‌ها و پوشش پنجره‌ها باعث آسایش ساکنین و مهم‌تر از همه صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده است.

هوشمند سازی ویلاها راهی به سوی مدرنیته و آسایش

برای داشتن یک ویلای هوشمند نیازی به زیربنای خاص یا ساختن یک ویلای جدید نیست. امروزه هوشمند سازی ویلاها می‌تواند کاملا مبنی بر اینترنت اشیاء باشد و بدین ترتیب بدون اینکه نیازی به سیم کشی داشته باشیم، می‌توان هوشمند سازی ویلاها را انجام داد. در یک ویلای هوشمند می‌توان تمام تجهیزات از جمله سیستم روشنایی، تهویه، گرمایش، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های صوتی، تصویری و غیره و همچنین آبیاری فضای سبز و درختان، مدیریت بخش استخر، سونا و جکوزی، درب‌های ورودی و پارکینگ و غیره را به صورت هوشمند و تنها با استفاده از تلفن همراه هوشمند تحت کنترل و نظارت صاحب ملک درآورد.
یکی دیگراز مزایای ویلای هوشمند این است که قابلیت نظارت و کنترل از راه دور را دارد و درنتیجه باعث افزایش امنیت درآن می شود. سیستم‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء از امنیت بسیاربالایی برخوردارهستند و شما می‌توانید در هر جایی از دنیا که هستید بر ویلا و تجهیزات خود نظارت و کنترل داشته باشید. امیدواریم مطلب مزایای ویلای هوشمند برای شما مفید باشد.
برای اطلاع از قیمت ویلا تهراندشت و قیمت ویلا در سعیدآباد هشتگرد میتوانید به سایت ویلاسل مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که قصد خرید ویلا تهراندشت را دارید میتوانید به این مجموعه مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین املاک

مقایسه املاک

مقایسه